Framsteg!

Slalomträningen med Tello går framåt, riktigt mycket faktiskt. Först trodde jag inte att det skulle gå så snabbt, men det gör det! Han har fattat kommandot riktigt bra, men det har nog med att han är väldigt lättlärd att göra. Är riktigt stolt.

Första träningspasset för ett par dagar sedan tränade jag bara på att han skulle förstå kommandot "kör!"(som jag tänker använda när han ska köra slalom), under det andra gjorde jag samma sak men med ett smalare avstånd. Idag tränade jag på att han skulle bli mer självständig i själva slalomet, att jag kunde vara vart som helst medan han var i det. Det gick väl sådär, men det är bara att träna på! På slutet gick det lite bättre, hade dessutom lite trångt på enaå sidan så det var svårt att springa där. Ska försöka placera stolparna lite bättre nästa gång! La även till ett hinder som jag lät honom hoppa både före och efter slalomet(alltså blev det från olika håll). Gick superbra. :)
Hade med mig korv ut, tyvärr var det mer intressant än mig vissa gånger, haha. Men det gick ändå, försöker få honom att älska att köra slalomet genom att ge massor med beröm.
Glömde tyvärr filma idag... Ska se om jag kommer ihåg att göra det nästa gång! Imorgon tänkte jag gå upp till agilitybanan eftersom att den är ledig, och köra lite hopp och balanshinder(förutom gungbrädan, som jag ska vänta med!). Det blir lite träning på att hålla fokus på mig också, vi får väl se hur det går. Kanske släpar med mig slalompinnarna också så att jag får in det i banan lite också. ^^

Har rätt fullt upp resten av dagen, eftersom att det är studiedag idag och imorgon måste jag passa på att plugga ordentligt och få lite gjort, mer än träning av Tello haha.
Ha det bra!

Bild i repris. Måste se till att fixa lite bilder! Har alla bilder på den andra datorn...
 

Kommentera här: