Om Tello

Tello är en Lagotto Romagnolo hane på 6 år. Vi fick hem honom när han var 8 veckor gammal, alltså har vi ägt honom i princip hela hans liv.
Livet med honom är riktigt härligt och gör att vardagen är så mycket roligare! Min syster gick agilitykurser för några år sedan, men annars har vi inte tränat sådär jättemycket agility med honom. I alla fall inte på ett par år.
Jag hoppas att vår träning kommer igång ordentligt och att vi får många roliga träningspass tillsammans. Målet med träningen är inte att tävla egentligen, utan bara att ha kul och göra någonting tillsammans. Men visst vore det kul att ställa upp i något litet i alla fall. 

Utan Tello hade nog livet bara varit... Ett liv? Nu är det så mycket mer! Egentligen går det inte att förklara, men han gör mina dagar så otroligt mycket bättre. Huset skulle varit väldigt tomt om vi inte hade haft honom här. Jag hoppas verkligen på att han stannar kvar i några år till åtminstone, och vi ska se till att ha det riktigt roligt fram tills dess. Även om vi kanske inte alltid kommer kunna träna agility, så vill jag i alla fall träna med min bästa vän!

 

Kommentera här: